وبلاگ

هنر و رازهاي برندسازي شخصي

تاریخ ایجاد در یکشنبه, 19 آذر 1396 09:11
نوشته شده توسط واحد پشتیبانی و نظارت کانکتا
هنر و رازهاي برندسازي شخصي

هنر و رازهاي برندسازي شخصي 

برندسازي شخصي به هيچ عنوان موضوع جديد يا ساده‌اي نيست، اما با ترقي فناوري‌هاي اجتماعي، امكان دستيابي به برندسازي شخصي بيشتر از هميشه شده است. بدين معني كه شما فرصت‌هاي بسيار بيشتري داريد، در عين حال رقباي بسيار بيشتري هم خواهيد داشت.   

براي اينكه بتوانيد در ميان اين هياهو جلب توجه كنيد، بايد تبديل به يك برند با ارزش شويد. آن برند "خود شما " هستيد. نگاهي دقيق‌تری به شروع هنر برندسازي شخصي بياندازيد تا متوجه شويد كه چگونه مي‌توانيد از آن براي شروع ساخت برند شخصي خود استفاده كنيد. برندي با نام خود شما و نماد بازرگاني.

1- اهداف و برنامه خود را تعيين كنيد و برند خود را تعريف كنيد 

پيش از خلق برند خود، بايد اهداف و برنامه‌اي ويژه مطابق با آن مشخص كنيد. بايد نگاهي بياندازيد كه در حال حاضر كجا هستيد و مي‌خواهيد در آينده به كجا برسيد.

درك علت و اينكه در آينده مي‌خواهيد به كجا برسيد، به تصميم‌گيري در چگونگي انجام آن كمك خواهد كرد. 

در نهايت، هدف شما بايد اين باشد كه چگونگي تصور مردم نسبت به شما با تاثير شخصي مورد نظرتان برابر شود.  

اين مطلب را دوباره بخوانيد. اگر قادر به انجام اين كار هستيد، در نتيجه در حوزه خود استاد خواهيد شد.

براي ارائه يك نمونه از برند شخصي "موفق"، مي‌توانيم به آقاي دارن رُوز اشاره كنيم . ايشان يكي از رهبران در حوزه " چگونه از وبلاگ نويسي درآمد كسب كنيم" مي‌باشد (در ميان ساير افراد موجود در اين حوزه). با وجود اينكه سايت ايشان به اسم شخص او نامگذاري نشده است، اما برند شخصي او براساس نحوه برقراري ارتباط وي از طريق برند خود، وبسايت‌ها و كانال‌هاي ارتباطي او رشد كرده است .

پس از اينكه اهداف و حوزه خود را مشخص کردید، حال لازم است شروع به خلق برند خود كنيد .

2- برند خود را بشناسيد ، درك كنيد و به آن باور داشته باشيد 

برند شخصي شما علاوه بر داشتن راهي براي ارتباط، نيازمند جلوه‌هاي گرافيكي و عناصر پويا است. البته اين امر از داشتن لوگو و حساب‌هاي كاربري در شبكه‌هاي اجتماعي فراتر مي‌رود . لازم است كه يك "تصوير برند" ثابت را در تمام رسانه ها همواره حفظ كنيد. در اينجا تفاوت بين برندسازي و هويت بصري برند را درك خواهيد كرد . 

ايده بنيادي و مفهوم اصلي كه در پسِ داشتن اين تصوير برند وجود دارد اين است كه هر كاري كه انجام مي‌دهيد، هر‌آنچه كه داريد و همه چيزهايي كه توليد مي‌كنيد، بايد بازتابي از كليت ارزش‌ها و اهداف برند شخصي شما باشد. 

همين داشتن ثبات در اين ايده اصلي است كه برند شما را تشكيل مي‌دهد. همين امر به ديگران نشان مي‌دهد كه شما مظهر چه هستيد، به چه چيزي باور داريد و چرا وجود داريد.

به عنوان مثال نگاهي به شركت معروف در فناوري اطلاعات، اپل مي‌اندازيم. با وجود اينكه يك برند شخصي نيستند، اما  يك تصوير برند ثابت دارند . 

اپل فرهنگ سازماني انسان دوستانه و رفتار سازماني قوي اي را ارائه مي‌دهد، به صورت واحد، كه با صفاتي چون داوطلبانه، حامي انگيزه‌هاي خوب و مشاركت در جامعه توصيف مي‌شود. اين ارزش‌هاي كسب و كار در تمام كارهايي كه انجام مي‌دهند مشهود است، از محصولات و تبليغات ابتكار آميز آن‌ها گرفته، تا خدمات به مشتريان. اپل يك برند انسان دوستانه عاطفي است كه واقعا با مردم ارتباط برقرار می‌کند. هنگامي كه مردم محصولات آن‌ها را مي‌خرند يا از خدماتشان استفاده می‌کنند ، احساس می‌کنند كه بخشي از اين برند هستند، يا حتي همانند يك طايفه هستند. همين ارتباط عاطفي است كه برندشان را ايجاد می‌کند، نه صرفا محصولاتشان و لوگوي گاز زده آن ها .

اگر بتوانيد عين همين قواعد اصلي را روي برند خود اعمال كنيد، در نتيجه براي ديگران مشاهده و شناخت هر آنچه كه هستيد، آسان تر مي‌شود .

3- برند خود را خلق و نگهداري كنيد

بعد از اينكه اهداف خود را مشخص كرديد، بازار مخاطب خود را تعيين كرديد و خواسته‌تان راجع به چگونگي تصور ديگران از شما را تعريف كرديد، بدين ترتيب مي‌توانيد شكل دهي به پايه و اساس برند خود را شروع كنيد. در زير اجزاي تشكيل دهنده ضروري درج شده است كه به انجام اين كار كمك خواهد كرد.

هويت بصري منحصر به فرد

يكي از ساده ترين روش‌هايي كه با استفاده از آن مي‌توانيد خود را از رقبايتان متمايز كنيد، داشتن يك هويت بصري منحصر به فرد است. اين هويت بصري برند بايد داراي ثبات و بازتاب دهنده اهداف اصلي شما باشد، و در عين حال به اندازه كافي منعطف باشد تا بتواند در تمام مراحل برقراري ارتباط شما نتيجه دهد. حداقل، اطمينان حاصل كنيد كه كارت ويزيت، سربرگ، رزومه به روز شده، وبسايت و پروفايل‌هاي آنلاين اجتماعي متعددي داشته باشيد.

 

وبسايت شخصيتان ، نام دامنه و آدرس ايميل شما

آيا مي دانيد زماني كه مردم اسم شما را در گوگل جستجو می‌کنند چه نتايجي نشان داده مي‌شود؟ اميد است كه اسم و وب سايتتان، اما اگر اين چنين نباشد، يك روش سريع براي اينكه به صدر موتورهاي جستجو صعود كنيد داشتن دامنه شخصي است. همانند  johnsmith.com

در وبسايت خود بايد اطلاعاتي در مورد خودتان درج كنيد، به وبسايت‌هاي ديگري كه داريد و پروفايل‌هاي اجتماعي خود لينك دهي‌كنيد ، به علاوه يك وبلاگ و در صورت امكان يك پورتفوليو.

همچنين شما بايد يك آدرس ايميل با برند شخصيتان تشكيل دهيد، زيرا چنين آدرس ايميلي بسيار حرفه اي‌تر از يك آدرس ايميل از سرويس هاي رايگان  است.

شبكه هاي اجتماعي. (جذب كنيد و ارتباط برقرار كنيد!) 

اينكه فيسبوك و توييتر داشته باشيد يك چيز است، اما اينكه واقعا از آن‌ها بهره‌اي صحيح در راستاي برند شخصي خود ببريد چيز ديگري است. بايد به خاطر داشته باشيد كه هر آنچه كه انجام مي‌دهيد، بيان مي‌كنيد و به اشتراك مي‌گذاريد، اعم از مسائل شخصي يا حرفه اي، بازتابي از برند شما است. 

از خود اين سوال را بپرسيد كه چه ارزشي براي دوستان و دنبال كنندگان ( فالوورهاي ) خود فراهم مي‌کنيد؟ آيا در حال جذب و برقراري ارتباط با مردم هستيد، يا فقط صبحانه‌اي كه خورديد را به اشتراك  مي‌گذاريد؟ آيا پروفايل‌هاي آنلاين خود را به طور كامل پر كرده‌ايد؟ 

آيا از طريق هر پروفايل خود به وبسايت‌هايتان لينك دهي مي‌كنيد؟ 

راه‌هاي بسياري وجود دارند كه به پيشرفت شما و برندتان كمك می‌کنند، اما ساده‌ترين آن‌ها اين است كه مردم به راحتي پيدايتان كنند و با شما ارتباط برقرار كنند. هنگامي كه موفق به انجام اين كار شدند، اطمينان حاصل كنيد كه آن ها را جذب كنيد و چيزهاي ارزشمند فراهم كنيد.

نگهداري برند ، امنيت و زير نظر داشتن

برند شما، كسب وكار و اعتبار شما است. پس چرا آنچه كه ديگران درباره شما مي‌گويند را تحت نظر قرار ندهيد؟

از ابزار گوگل آلرت و جستجوي توييتر و ساير ابزارهاي بي‌شمار ديگري كه در دسترس هستند استفاده كنيد تا هر وقت در قسمتي از وب چيزي راجع به شما درج مي‌شود، متوجه شويد. اين امر به شما اجازه مي‌دهد تا هياهو را به موقع بخوابانيد و به همين نحو در شبكه ها، و از كساني كه به شما يا لينك دهيتان كمك می‌کنند تشكر كنيد.

رمز برنسازي شخصي 

به ياد داشته باشيد كه برنامه ريزي، پايه و اساس برند شخصي شما است و اجراي آن ساختار برند را مي‌سازد. اما در نهايت، به اينكه مردم راجع به شما چه مي‌گويند منتهي مي‌شود، نه به اينكه شما راجع به خود چه مي گوئيد. بنابراين هدف نهايي اين است كه تصور ديگران راجع به شما را، با تاثير شخصي مورد نظرتان يكسان كنيد.  

 

این پست را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بذارید
نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید