وبلاگ

10 نکته برای شادتر بودن در حین انجام کار

تاریخ ایجاد در چهارشنبه, 20 تیر 1397 09:32
نوشته شده توسط واحد روابط عمومی
اغلب توصیه‌های زیادی درباره‌ی کار سخت و مداوم در محیط کار شنیده‌ایم. اما هرقدر هم که سخت کوشی یا پیشرفت کاری برای‌تان مهم است، فراموش نکنید درنهایت سلامت روان ما خیلی بیشتر از ایمیل‌های کاری، اهمیت دارد. حالا این سؤال مطرح می‌شود که چگونه می‌توانیم طوری عمل کنیم که هم خللی در فعالیت حرفه‌ای‌مان ایجاد نشود و هم شاد بودن در محیط کار را تجربه کنیم؟ برای حفط سلامت روان در خلال کار و بخصوص شغل فریلنسری چند راهکار ساده وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به تعدادی از آن‌ها بپردازیم.

10 نکته برای شادتر بودن در حین انجام کار
اغلب توصیه‌های زیادی درباره‌ی کار سخت و مداوم در محیط کار شنیده‌ایم. اما هرقدر هم که سخت کوشی یا پیشرفت کاری برای‌تان مهم است، فراموش نکنید درنهایت سلامت روان ما خیلی بیشتر از ایمیل‌های کاری، اهمیت دارد. حالا این سؤال مطرح می‌شود که چگونه می‌توانیم طوری عمل کنیم که هم خللی در فعالیت حرفه‌ای‌مان ایجاد نشود و هم شاد بودن در محیط کار را تجربه کنیم؟ برای حفط سلامت روان در خلال کار و بخصوص شغل فریلنسری چند راهکار ساده وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به تعدادی از آن‌ها بپردازیم.
1. برای شاد بودن در محیط کار گاهی کودک شوید!
چند دقیقه دور شدن از میز کار و بازی کردن مانند کودکان، می‌تواند فشار کاری‌تان را کم کند. می‌توانید واقعا مثل بچه‌ها از خمیرهای بازی استفاده کنید یا روی میزتان لگو یا پازل درست کنید. انجام این‌ کارها برای دقایقی به شما کمک می‌کنند یک ذهن آرام داشته باشید و از کار دور شوید، به این ترتیب خلاقیت شما هم خودی نشان خواهد داد و برای فعالیت کاری‌تان هم مفید خواهد بود. حتی می‌توانید با سه دقیقه تمرینات ورزشی ساده شروع کنید و ورزش در حین کار را هم تجربه کنید. البته مراقب باشید که اگر کارفرما دارید، زیاده‌روی نکنید. درهر صورت او باید شما را یک آدم جدی فرض کند.
2. برای خودتان پاداش‌های سرگرم‌کننده در نظر بگیرید.
اگر از فهرست کارهایی که باید انجام بدهید خوش‌تان نمی‌آید، سعی کنید با جایزه دادن به خودتان، انگیزه پیدا کنید و اراده‌تان را تقویت کنید. مثلا به خودتان بگویید: «خوب اگه این کار رو تموم کنم، امشب با دوستام میرم بیرون.» حتی می‌توانید کمی خلاقانه‌تر عمل کنید و پاداشی را برای خودتان در نظر بگیرید که برای به انجام رساندن کارهای هفتگی شما هم انگیزه‌ی خوبی باشد.
3. یک فهرست موسیقی مخصوص خودتان داشته باشید.
گوش دادن به موسیقی موردعلاقه‌تان، در تقویت روحیه و افزایش خلاقیت شما تأثیر زیادی دارد، مخصوصا اگر روز سختی پیش‌رو داشته باشید. پس آهنگ‌های موردعلاقه‌تان را انتخاب و گوش کنید.
4. گرسنه نمانید تا بدخُلق نشوید.
سعی کنید ناهار یا میان‌وعده‌ای که در حین انجام دادن کار میل می‌کنید، شامل گروه‌های غذایی اصلی مانند آهن، کلسیم، فولیک اسید، منیزیم، ویتامین‌های B و … باشد. چون به لحاظ علمی ثابت شده است گروه‌های غذایی اصلی، تأثیر زیادی روی خلق‌وخوی شما می‌گذارند. به علاوه اینکه این مواد در اکثر غذاها وجود دارند، پس می‌توانید هم غذای موردعلاقه‌تان را سرِکار میل کنید و هم از خوردن آن لذت ببرید و احساس خوبی داشته باشید.
5. خوردن قهوه را کنار بگذارید و قبل از کار ورزش کنید.
به‌جای این‌که هر روز صبح قهوه بخورید، کمی ورزش کنید. با این کار هم می‌توانید پولی را که هر روز برای خرید قهوه خرج می‌کردید، پس‌انداز کنید و هم اینکه بدن‌تان بابت سلامتی‌اش ممنون‌تان خواهد بود. ورزش صبحگاهی قبل از شروع کار باعث می‌شود تا پایان روز پُرانرژی بمانید و انرژی بیشتر هم به معنای بهره‌وری بهتر است.
6. به‌جای آن‌که به نتیجه کارتان فکر کنید، روی مسیر رسیدن به هدف تمرکز کنید.
سعی کنید همیشه روی کیفیت کارتان تمرکز کنید. این‌که چگونه و با چه کیفیتی کارتان را انجام می‌دهید، از مقدار کاری که انجام می‌دهید، مهم‌تر است. آنچه را که دوست دارید، دنبال کنید و پیگیر اهداف کوچک باشید و بدانید که اهداف بزرگ‌تر به دنبال آن‌ها حاصل می‌شوند.
7. به‌اندازه‌ی کافی بخوابید
ساده است! هرچه بهتر استراحت کنید، آرامش بیشتر و تمرکز بهتری خواهید داشت. این بدان معناست که وقت کمتری را صرف جمع‌وجور کردن ذهن خود می‌کنید. بنابراین ذهن‌تان متمرکز‌تر خواهد بود و بیشتر درگیر موضوعات کاری و مهم می‌شود. پس بهتر است به‌اندازه‌ی کافی بخوابید. طبق تحقیقات انجام‌شده‌ توسط انجمن روان‌شناسی آمریکا، افرادی که روزانه حدود ۸ ساعت را به خواب و استراحت اختصاص می‌دهند، خوشحال‌تر و سالم‌تر هستند.
8. چند دقیقه در روز را به تنظیم امور شخصی خود اختصاص بدهید.
همه‌ی ما مسئولیت‌هایی در زندگی شخصی‌مان داریم که باید حتما به آنها رسیدگی کنیم. اما وقتی فشار کار و فکر رسیدگی به امور شخصی زیاد می‌شود، فرد دچار اضطراب می‌شود و احساس درماندگی می‌کند. این امر بهره‌وری فرد را هم پایین می‌آورد. خودتان می‌دانید تحت فشار بودن یکی از موانع خوشحال بودن است پس به‌جای آنکه دچار اضطراب شوید، کافی است حدود ۲۰ دقیقه برای برنامه ریزی امور شخصی، رسیدگی به فرزندان، بیرون رفتن با دوستان یا رفت‌وآمد فامیلی زمان بگذارید و بعد از آن فقط روی کارتان تمرکز کنید.

9. به تعطیلات بروید
دوستان عزیزم بهره بردن از تعطیلات و رفتن به سفر واقعا مهم است. تعطیلات نه‌تنها شما را خوشحال‌تر نگه می‌دارد و روحیه‌تان را تقویت می‌کند، بلکه برای پیشرفت کاری و بالا رفتن راندمان شغلی شما هم اهمیت دارد. تحقیقات نشان می‌دهند ۵۷ درصد آمریکایی‌ها از تعطیلات خود بهره نمی‌برند، بلکه یا خواب هستند یا بیشتر از خودشان کار می‌کِشند!
مقصدتان را انتخاب و برای رفتن به یک مسافرت مناسب و مقرون‌به‌صرفه برنامه‌ریزی کنید.
10. برای انجام کار در سفر برنامه‌ریزی کنید.
در هنگام مسافرت، کارهایتان را از راه دور و از طریق اینترنت پیگیری کنید تا خیال‌تان راحت‌تر باشد و ارتباط‌تان با کار به کلی قطع نشود. با این کار در جریان کارها قرار می‌گیرید و می‌توانید بیشتر از سفرتان لذت ببرید.

 

این پست را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بذارید
نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید