وبلاگ

خلاصه بیش از 100کتاب بهره‌وری در 10جمله

تاریخ ایجاد در یکشنبه, 07 بهمن 1397 12:13
نوشته شده توسط واحد روابط عمومی

 

خلاصه بیش از 100کتاب بهره‌وری در 10جمله

آقای Leon Ho مدیرعامل و موسس LifeHack - سایتی جامع در زمینه بهره‌وری که ماهانه 12 میلیون بازدیدکننده دارد، 100 کتاب در زمینه بهره‌وری را برای مان خلاصه کرده است که در ادامه با هم می خوانیم:

 اجازه ندهید که سایرین برای شما مهلت تعیین کنند، خودتان این کار را انجام دهید

سیستم مدارس منجر شده است که همه ما به مهلت مقرر برای انجام دادن یک کار عادت کنیم. این امر در صورتی که مهلتی برای انجام یک کار تعیین نشده باشد، منجر به مشکلاتی می گردد. به مرور زمان، تعیین هدف منجر به تنبلی می گردد، زیرا هیچ دلیلی برای عجله وجود ندارد. این بدین دلیل است که رتبه افراد در کسب و کار اغلب متوسط می شود، زیرا موعدی برای انجام اقدامات محول شده به آنها وجود ندارد.
افراد موفق صبر نمی کنند، آنها موعدی را برای دستیابی به اهداف فردی خود تعیین می کنند. اگرچه انجام کارها در موعد تعیین شده از طرف سایر افراد بسیار مهم می باشد، اما تعیین موعد داخلی برای اقداماتی که موعدی برای آن تعیین نشده است، منجر می شود که شما توانایی خود را فراتر از محدوده نمایید. فعالیت کلید اصلی موفقیت می باشد.

 به جای تمرکز بر روی نقاط ضعف خود، نقاط قوت خود را تقویت کنید

بسیاری از افراد نقاط ضعف خود را تقویت می کنند. اما این امر نباید اولویت شما باشد. مهم ترین مساله تقویت نقاط قوت خودتان می باشد. نقطه قوت به معنای زمینه ای است که اساس آن در شما وجود داشته و شما مهارت های اساسی آن را در اختیار دارید. شما باید ایده ای از مواردی که باید تقویت شوند را داشته باشید.
ضعف منجر به محدودیت هایی می گردد. زیرا شما باید از مراحل ابتدایی آغاز کنید. همه موارد جدید بوده و تشخیص اینکه چه مواردی منجر به نتیجه می گردند، بسیار دشوارتر می گردد. اما زمانی که نقاط ضعف خود را پیدا کردید، می توانید نقاط قوت خود را مورد استفاده قرار دهید که این امر منجر به تبدیل نقاط ضعف به یک دارایی می گردد.

 اقدامات را بر اساس ضرورت رده بندی کنید

همه اقدامات دارای اهمیت برابری نیستند. همواره این سوال را از خود بپرسید: چه اقدامی باید هم اکنون انجام شود؟ اقدامات خود را به طور مرتب رده بندی نموده و موارد ضروری را از میان بردارید.
برخی اوقات، ما به اشتباه مواردی که در ابتدا با آنها مواجه می شویم را در اولویت قرار می دهیم. برخی از موارد، اگرچه دیرتر نمایان می شوند، اما باید هرچه سریعتر انجام شوند.
مثال: شما قصد دارید مهارت سخنرانی خودتان را تقویت کنید، بنابراین 20 کتاب در این زمینه مطالعه می کنید. سپس تصمیم می گیرید که کتاب هایی در زمینه تندخوانی مطالعه کرده و سرعت کتابخوانی خودتان را افزایش دهید. شما می توانید در ابتدا مهارت تندخوانی را فراگرفته و سپس کتاب های موردنظر را با سرعت بیشتری بخوانید.

 به اندازه توان خود تلاش کنید

شما نمی توانید کل یک پیتزا را یکجا بخورید. این بدین معناست که شما نمی توانید تمام اقدامات دشوار را به تنهایی انجام دهید. انجام چندین اقدام به طور همزمان منجر به ناامیدی گردیده و انگیزه شما را کاهش می دهد. راه حل: اقدامات بزرگ را به اقدامات کوچکتر تقسیم کرده و سپس آنها را اولویت بندی نموده و استرس خود را کاهش دهید.

افراد باهوش برون سپاری می کنند

قرار نیست همه اقدامات را خودتان انجام دهید. انجام کارهای بیشتر به معنای انجام بهتر نیست. اگر شما اقدامات بیشتری انجام دهید، با خطاهای بیشتری مواجه می شوید. اقداماتی که می توانید به دیگران محول نمایید را تعیین نموده و خودتان بر روی اقدامات مهم و چالش برانگیز تمرکز کنید.

 از مغز خود برای تفکر استفاده کنید، نه برای به خاطر سپردن

اطلاعات نامحدود هستند، بنابراین به خاطر سپردن همه موارد غیرممکن می باشد. ضرب المثل معروفی وجود دارد که می گوید: "شما اطلاعاتی بیشتر از مواردی که می دانید را فراموش کرده اید." این بدین معناست که اطلاعات بسیار گسترده بوده و امکان نگهداری آنها در حافظه وجود ندارد. انواع مختلفی از ابزارها وجود دارند که ما می توانیم از آنها استفاده نموده و افکار و ایده های خودمان را سازماندهی کنیم که از این میان می توان به کامپیوتر، لپ تاپ یا گوشی های تلفن اشاره کرد.

 بهره وری خود را در پایان روز ارزیابی کنید

در پایان روز، زمانی را برای تفکر به اقداماتی که انجام داده و در آن ها به موفقیت رسیده اید، اختصاص دهید.

این سوالات را از خودتان بپرسید:
• چه چیزی را به خوبی انجام داده ام؟
• چه چیزی را خوب انجام نداده ام؟
• چرا برخی از اقدامات طبق برنامه پیش نرفتند؟
• چگونه می توانم در آینده عملکرد بهتری داشته باشم؟

زمانی که ما در مورد برخی موارد تفکر نمی کنیم، روند عادی رشد را طی می کنیم. افراد موفق بر روی اقدامات خودآگاه تمرکز کرده و پس از تعیین نکات قوت، بر روی تقویت آنها تمرکز می کنند. آنها همیشه مواردی برای تقویت در اختیار دارند.

 صرف نظر از کار، خلاقیت خود را گسترش دهید

ما برای هر یک از اقداماتی که قصد داریم انجام دهیم، به اندکی خلاقیت نیاز داریم. خلاقیت یک استعداد ذاتی نیست، بلکه می توان آن را به طور اکتسابی به دست آورد. شما فردی نیستید که در دوران رنسانس زندگی می کنید، بلکه در دنیای مدرن امروزی می توانید به ایده های خلاقانه متعددی دسترسی داشته باشید. برای بهره وری، ما به اندکی خلاقیت نیاز داریم.
این موارد به مدیریت زمان یا روند تولید مربوط می باشند. شما باید خلاقیت خود را تمرین دهید تا بتوانید یک اقدام موجود را بهتر سازید.

 همواره اینطور تصور کنید که اطلاعات شما به حدی نیست که تصور دارید

زیرا واقعیت این است که بسیاری از افراد اطلاعات زیادی ندارند. اطلاعات بیشماری در مورد هر موضوع وجود دارد. هرگز اطلاعات در یک زمینه به پایان نمی رسند، بنابراین امکان پیشرفت همواره وجود دارد. همواره سعی کنید دیدگاه های جدیدی کسب کنید. در صورتی که به دنبال روش های جدید پیشرفت باشید، شما می توانید به موفقیت برسید. و مهم تر از همه، به خود اجازه تکبر ندهید. همواره فروتن باشید. در این صورت است که می توانید به ارزش و احترام از سوی دوستان و طرفداران خود برسید.

 رضایت لحظه ای خود را تعیین کرده و آن را بررسی کنید

شاید به این موضوع فکر کنید که انگیزه خاصی برای رضایت لحظه ای ندارید، اما همه افراد از این ویژگی برخوردار هستند. این چیزی است که شما به آن نیاز دارید، زیرا منجر به افزایش اعتماد به نفس و حس بهره وری می گردد. رضایت لحظه ای شما چیست؟ آن را شناخته و تقویت کنید.
مثال: مدیر شما همواره از شما تعریف می کند. از آنجایی که شما کار خود را به خوبی انجام می دهید، احساس می کنید که نیازی به انجام کارهای بیشتری وجود ندارد. اما به منظور پیشرفت، شما باید تلاش نموده و خود را به مرحله بالاتری برسانید.

این پست را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بذارید
نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید