وبلاگ

اهمیت بازاریابی دیجیتال

تاریخ ایجاد در دوشنبه, 03 مهر 1396 08:24
نوشته شده توسط واحد پشتیبانی و نظارت کانکتا
بازاریابی دیجیتال

جهان به سرعت از آنالوگ به دیجیتال در حال تغییر است و نمی توان انکار کرد. مردم روزانه بیشتر و بیشتر از محتوای دیجیتال استفاده می کنند(روی گوشی های همراه، لپ تاپ ها، کامپیوترهای رومیزی در محل کار، و غیره)  شرکت هایی که هنوز این مساله را در استراتژی های بازاریابی خود به رسمیت نشناخته اند باید سریع آنرا تطبیق دهند.  

تبلیغات

چرا بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است؟ زیرا نه تنها نیروی سریعا در حال رشدی در میدان بازی فعلی بازاریابی است، بلکه به عنوان آینده بازاریابی تعیین شده است، و به نظر می رسد که در مجموع رسانه های دیجیتال به زودی جایگزین روش های سنتی تر خواهند شد.   

درحالیکه نسل های قدیمی تر بی شک برای انقراض روزنامه ها، کتب، روش های ارتباطی کاغذی و رسانه های رادیویی و تلویزیونی سنتی تاسف می خورند، آندسته از افرادی که با اینترنت و تلفن همراه به عنوان حق خدا دادی بزرگ شده اند اکنون دنیای جدید با شکوه مصرف دیجیتال را آغوش می گیرند. 

حقیقت این است که روش های دیجیتالی ارتباطات و بازاریابی سریع تر، متنوع تر، کاربردی تر و کارآمدتر هستند، پس احتمالا تعجب آور نیست که به محض اینکه تکنولوژی در دسترس قرار گرفت همه ی ما سریعا به طرف عصر دیجیتال حرکت کنیم. خبر خوب این است که ابزار دیجیتال همان میزان  فرصت هایی که برای مصرف کنندگان عرضه داشته است را برای بازاریابان نیز ارائه داده است. 

قبل از اینکه مزایای بازاریابی دیجیتال را عنوان کنیم اجازه دهید نگاه سریعی به بعضی از روش های اصلی آن در حال حاضر داشته باشیم: 

• وب سایت ها و محتوای سئوها

• وبلاگ ها

• تبلیغات بنری اینترنتی

• محتوای ویدئویی آنلاین

• تبلیغات پرداخت برای هر کلیک ( PPC ) 

• بازاریابی با ایمیل

• بازاریابی با رسانه های اجتماعی ( فیسبوک، توییتر،لینکدین و غیره)

• بازاریابی با تلفن همراه ( پیام کوتاه، پیام چند رسانه ای، غیره) 

این ها تعداد کمی از لیست جامع هستند، و روش های جدید بازاریابی دیجیتال، مانند واقعیت افزوده، همیشه در حال رسیدن هستند. 

بنابراین چرا بازاریابی دیجیتال؟

اول از همه، بازاریابی دیجیتال بمراتب ارزان تر از روش های بازاریابی سنتی آفلاین می باشد. به عنوان مثال، کمپین تبلیغات با ایمیل یا رسانه های اجتماعی می تواند با کسری از هزینه ی کمپین تبلیغات تلویزیونی یا چاپی پیام بازاریابی را به مصرف کنندگان منتقل کند،و به طور بالقوه به مخاطبان بیشتری برسد.

ولی یکی از مزایای اصلی انجام دادن بازاریابی تان به طور دیجیتالی سهولت در پیگیری و نظارت بر نتایج است. به جای انجام تحقیقات پرهزینه بر روی مشتری ،شما می توانید سریعا میزان واکنش مشتری را ببینید و موفقیت کمپین بازاریابی خودتان را در زمان واقعی بسنجید، شما را قادر می سازد تا برای تبلیغات بعدی به طور موثرتری برنامه ریزی کنید.

شاید بهترین دلیل برای جای دادن عنصر دیجیتال در بازاریابی تان این است که شکل های رسانه های دیجیتال به سرعت از شکل های سنتی مصرف اطلاعات در حال سبقت گرفتن هستند. طبق آمار اداره ملی آمار، بیش از 82% بزرگسالان در بریتانیا در سه ماهه ی اول امسال آنلاین شده اند: بیش از 40 میلیون نفر می شود. 

کلام آخر اینکه عصر دیجیتال است و آن کسب و کارهایی که قادر نیستند با محیط بازاریابی جدید وفق پیدا کنند دیر یا زود در معرض خطر برافتادگی هستند.

 

 

این پست را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بذارید
نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید