وبلاگ

عبارات تبلیغاتی موثر که باعث افزایش فروش می‌شود

تاریخ ایجاد در یکشنبه, 15 فروردين 1400 13:58
نوشته شده توسط واحد روابط عمومی کانکتا
عبارات تبلیغاتی موثر که باعث افزایش فروش می‌شود

 

 

فروش محصولات و کسب درآمد و داشتن یک روند افزایشی در فروش محصول هدف نهایی هر کسب و کاری است. وجود کیفیت بالا در محصول و خدمات یک شرط لازم برای داشتن کسب  و کار موفق است اما کافی نیست. تبلیغات و استفاده از آن کامل کننده یک نقشه و راهبرد برای برنامه ریزی در رسیدن به اهداف کسب و کار است. تبلیغات انواع مختلفی دارد و موضوع مورد نظر ما در این مطلب بررسی انواع تبلیغات نیست. بلکه می‌خواهیم یکی از نکات بسیار ساده و عمومی در تبلیغات را یادآوری کنیم و کمی با جزئیات بیشتر به آن دقت کنیم.

شاید تا الان به این نکته دقت نکرده باشید که عبارت‌ها، تاثییر بسیار زیادی بر مغز انسان دارد تا در نهایت منجر به تصمیم‌گیری برای خرید یک محصول شود. در این مطلب با موثرترین جملات تبلیغاتی که  مشتری‌ها دوست دارند در زمان تصمیم‌گیری  برای خرید یک محصول بشنوند ، آشنا می‌شوید.

 

رایگان

واژه رایگان بسیار پرکاربرد و تکراری است. اگر فکر می‌کنید واژه‌ی «رایگان» دیگر بی‌فایده است و بیش از حد از آن استفاده شده، باید در مورد آن تجدید نظر کنید. مردم همیشه عاشق چیزهای رایگان، عادی و ساده هستند. در عمل  می‌توانید هر چیزی را به صورت رایگان به آن ها بدهید، و آن ها با کمال میل از آن استقبال می‌کنند. فرقی نمی‌کند که چقدر کوچک باشد یا حتی ارزش مادی کمی داشته باشد، با این کار توجه آن ها را جلب کنید.

 

 انحصاری

داشتن حس متفاوت بودن جذاب و لذت بخش است. همه دوست دارند در گروهی متمایز از دیگران قرار داشته باشند و این تمایز و تفاوت را حس کنند. وقتی محصولات خود را انحصاری می‌کنید و آن را تنها در اختیار گروهی انتخاب شده قرار می‌دهید، کاری می‌کنید که مردم آن محصول را بیشتر بخواهند. می‌توانید به جای واژه‌ی انحصاری از عبارت‌های دیگری مانند «فقط برای اعضا»، «فقط افراد دعوت‌شده»، «برای نخستین بار»، «کارمندان داخلی» و غیره استفاده کنید.

 

 ساده

زندگی پیچیده است و احتمالا ما نیز بیشتر تمایل داریم که ساده‌ترین راه‌ها را انتخاب کنیم. بنابراین هر زمان که می‌شنویم چیزی ساده است یا انجام آن آسان است، جذب آن می‌شویم. در یک مطالعه که در آن از مشتری‌ها پرسیده شده بود که مهم‌ترین عوامل موثر در خرید نرم‌افزار چیست، پاسخ «به راحتی قابل استفاده بودن» در میان ۳ پاسخ اول قرار داشت.

 

 محدود

اینکه بگوییم یک محصولی محدود و کمیاب است، باعث تحریک مخاطب است. همه‌ی ما از اینکه چیزی را از دست بدهیم، بیزاریم. حتی اگر چیزی که از دست می‌دهیم، به پیش پاافتادگی جاسوئیچی‌هایی باشد که در شرکت توزیع می‌شوند. اگر بگویند ۱۰۰ نفر اول یکی مجانی می‌گیرند، ناگهان آن جاسوئیچی، برای‌مان جذاب‌تر می‌شود.

 

بگیرید، دریافت کنید

افعالی مانند گرفتن و دریافت کردن، کلماتی بر پایه عمل (action word) هستند و به لحاظ روانی به خواننده حق انتخاب می‌دهند و در واقع اختیار  را بر عهده او قرار می‌دهند. البته بعد از افعالی مانند «گرفتن»، «رسیدن» و «دریافت کردن»، یک مزیت نیز بیان می‌شود. برای نمونه، (ظرفِ ۶ هفته به شکمی صاف برسید)، (با مطالعه‌ی کمتر، نمرات بهتری بگیرید)، (جدیدترین و تمیزترین مدل مو در شهر را داشته باشید.)

 

 تضمینی

با تقلب‌های زیادی که در دنیای امروز انجام می‌شود، اصالت یکی از نگرانی‌های قابل قبول مشتریان شماست و شما می‌توانید با استفاده از کلمات مناسب، به آن ها این اطمینان را بدهید که اصل بودن و بی نقص بودن محصولتان تضمینی است و مشتریان خود را  برای گرفتن تصمیم نهایی که خرید محصولتان است کمک کنید. لازم به ذکر است که فقط زمانی از این عبارت (تضمینی) یا (دارای ضمانت)  استفاده کنید که توانایی پشتیبانی از ضمانت خود را داشته باشید.

 

 شما

استفاده از ضمیر شخص اول باعث می‌شود تا خواننده یا شنونده علاقه‌مندتر شده، و به صورت ناخودآگاه، احساسِ خاص بودن کند. استفاده از کلمه‌ی «شما» موجب می‌شود نوشته‌تان محاوره‌ای‌ شود و لحن شما را دوستانه‌تر می‌کند.

 

 زیرا

دلیل آوردن و توضیحات قانع کننده  یکی دیگر از موثر ترین جملات تبلیغاتی است. نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که مغز انسان عاشق شنیدن توضیحات است. ما باید دلیل هر چیز را بدانیم. چرا من به آن ویژگی نیاز دارم؟ زیرا به من کمک می‌کند تا… . محصولات، امکانات و خدماتی را که می‌خواهید مردم انتخاب کنند را با یک دلیل پیوند دهید تا با این کار، مردم بیشتر ترغیب ‌شوند و برای خرید آن اقدام کنند.

 

 بهترین

به نظر شما کدام جمله بهتر است؟ «نحوه‌ی تعویض لاستیک پنچر» یا «بهترین راه برای تعویض لاستیک پنچر». پاسخ کاملا واضح است اما لطفا از کلمه "بهترین" برای فریب دیگران استفاده نکنید. اگر واقعا بهترین نیستید یا نمی‌توانید بدون اجبار، کاری کنید که مردم به شما بگویند بهترین، به تلاش ادامه دهید تا واقعا در کاری که انجام می‌دهید بهترین شوید و این برچسب را بدون آن که اعتبار آن را داشته باشید، بر روی کار، محصولات یا خدمات خود نزنید.

 

 مقایسه (این یا آن)

مقایسه کردن می‌تواند یکی دیگر از جملات تبلیغاتی مؤثر باشد. امروزه، با وجود شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های بررسی محصولات، هر فردی که قصد خرید محصولی را دارد  پیش از اینکه تصمیمی  در مورد خرید بگیرد، مقایسه‌هایی انجام می‌دهند و اطلاعات زیادی در مورد آن کسب می‌‌کنند. وقتی آشکارا، تفاوت میان محصول خود و رقبا را به آنها نشان می‌دهید، کمک بزرگی به مشتریانتان کرده‌اید و این کمک در یاد آن ها خواهد ماند.

تعدادی از این واژه های جادویی را مطالعه کردید و شاید نگاهتان نسبت به گذشته در مورد آن ها تغییر کرده است اما همانطور که در توضیح بعضی از عبارات گفته شد. استفاده بیجا و غیر واقعی یا غیر قابل باور بعضی از آن عبارات نتیجه معکوس خواهد داد و باعث شکست کسب و کار شما خواهد شد. پس هرچند که استفاده از این عبارت ها در دسترس ترین شیوه و  شاید ساده ترین روش در تبلیغات باشد اما از تاثییر های مخرب استفاده نادرست از آن هم نباید غافل شد.

 

این پست را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید